zaterdag 2 mei 2015

Recept: gezonde no-bake brownies

Soms heb ik gewoon heel veel zin in chocolade. En ik denk dat ik daar niet de enige in ben. Maar wat doe je dan als je geen chocolade meer in huis hebt en het kwart over negen in de avond is, wat dus betekent dat de supermarkt gesloten is? Dan ga je op Pinterest op zoek naar een alternatief, dat doe ik tenminste. Tijdens mijn zoektocht kwam ik dit recept tegen. Raw Vegan Brownie?? Oke, wat moeten we daar mee? Kan dat überhaupt nog lekker zijn? Maar dit was het enige recept dat ik zo snel kon vinden waarvoor ik alle ingrediënten in huis had. Dus ik probeerde het maar. Gelukkig was het een super simpel en vooral ook snel recept. Je doet gewoon alle ingrediënten in een food processor en mix ze door elkaar. Vervolgens doe je het beslag in een schaal en laat je het opstijven in de koelkast. So far so good, maar nu de smaak nog.


De brownies smaken echt naar chocolade terwijl er maar drie eetlepels cacao in zitten. De textuur vind ik ook super mooi geworden. Door de dadels die erin zitten zijn ze een beetje gooey en door de gehakte noten zitten er ook crunchy stukjes in. En bijkomend voordeeltje, ze zijn nog best gezond ook. Of gezond is misschien het verkeerde woord, ze zijn niet schadelijk...

Ik moet eerlijk toegeven dat ze nog steeds niet kunnen tippen aan de brownies uit een pakje van 'home made'. Ik ben echt 100% voor zelf eten maken en bakken zonder pakjes en zakjes, maar ik mijn hele bakcarriere ben ik nog steeds geen brownie recept tegengekomen dat beter is dan de brownies uit een pakje van 'home made' (en ik heb echt al genoeg pogingen gewaagd). Mocht iemand een recept voor me hebben dat beter is, dan hoor ik het graag!

Fijn weekend allemaal!
Liefs,

Hanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten