dinsdag 28 april 2015

Rommelmarktgeluk en meer

Afgelopen (lang)weekend was wat je noemt een goed weekend! Een weekend vol met alleen maar leuke dingen. Ik kon het niet laten om dat even met jullie te delen.

Nu zeg ik wel alleen maar leuk dingen maar daar was de zaterdag wel een uitzondering op. Vandaag had ik een deadline voor een kleine paper. Ik had me voorgenomen de paper op zaterdag te schrijven en af te ronden. Dus dat is natuurlijk minder leuk. Maar gelukkig was ik vroeg wakker en kon ik er snel aan beginnen. Voor 12 uur ('s middags, het is geen nachtklusje geworden) was ik al klaar en kon het echte weekend beginnen. Als ik op zaterdag in Tilburg ben, kan ik mijn weekend niet anders beginnen dan met een bezoekje aan de weekmarkt. In mijn vorige post liet ik jullie al weten wat ik allemaal kocht en wat ik gemaakt had met al het verse fruit. Als ik op zaterdag niets te doen heb vind ik het leuk om uitgebreid te koken. Oke, geen driegangenmaaltijd, maar een maaltijd die een bereidingstijd heeft langer dan mijn gebruikelijke kwartiertje. Daarom besloot ik een lekkere asperge risotto te maken. Het kostte wat tijd, eerst asperges schillen, dan aspergeboullion trekken en vervolgens ook nog de risotto garen, maar het was het waard.


Toen was het zondag. En voor zondag had ik zo iets leuks op het programma staan: Windsurfen!! Vijf jaar geleden ben ik met school op windsurfkamp geweest in Zeeland. Ik vond dat zo gaaf dat ik me toen voor heb genomen om later aan zee te gaan wonen zodat ik elke zomer lekker zou kunnen windsurfen. Dat is eigenlijk nog steeds mijn plan, maar vorige week kwam ik erachter dat ik helemaal niet hoeft te wachten tot ik in Zeeland woon om te windsurfen. In een plaatselijk krantje las ik dat er in Goirle, 4 kilometer bij mij vandaan, een windsurfvereniging is. En nog beter, ze hadden dit weekend open weekend. Dus zondag stapte ik op de fiets en reed ik naar Goirle. Na een korte rondleiding door het clubhuis van de vereniging mocht ik het weer eens proberen. Het was koud, maar met een wetsuit maakt dat niet uit, en het was zo leuk dat ik de kou voor lief nam. Als het aan mij ligt sta ik komende zaterdag weer lekker op de plank.

Maar toen was het weekend nog niet om, want maandag was het natuurlijk koningsdag. Nu heb ik daar eigenlijk helemaal niks mee, maar wel met alle rommelmarkten die dan georganiseerd worden. Ik stapte in de trein op weg naar Eindhoven, want daar is elk jaar een grote rommelmarkt rond het PSV-stadion. En groot dat was de rommelmarkt! Ik heb een paar hele leuke aankoopjes gedaan:


Linksboven: een super schattig kanten jurkje. En dat voor maar 4 euro!
Linksonder: een blikje. Eigenlijk heb ik er al veel te veel, maar telkens kom ik weer nieuwe blikjes tegen die ik niet kan laten staan. En zeg nou zelf, wie zou dit blikje wel kunnen laten staan? Perfectie!
Rechtsonder: een simpel gestreept shirtje. Simpel dat past eigenlijk niet bij mij, dus ik vond dat het shirtje een ketting nodig had. Ik haalde mijn spulletjes tevoorschijn en ging aan de slag.


En dit is het resultaat. Een ketting met een grote hanger met het woord 'happy', een bloemetje en een edelsteentje (labradoriet). De grote hanger maakte ik zelf. Deze bestaat uit een setting waar je een glazen cabochon op lijmt. Onder het glas kun je een papiertje met leuke print of een foto leggen. Ik koos ervoor om het woord happy op een stukje papier te stempelen. Daar wordt je toch blij van :).

Zo! En toen zat het weekend er weer op.

Liefs,

Hanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten