donderdag 26 februari 2015

Kringloopliefde: kandelaars

Een van mijn grootste hobby's is kringloopwinkelen. Het liefst in van die rommelige winkeltjes waar alles door elkaar staat, en waar je de mooiste dingen op de grond of in laatjes of kastjes vind. Ik vind het dan ook altijd heel lastig om naar huis te gaan zonder iets mee te nemen, dus eigenlijk koop ik altijd wel wat.

Gisteren was ik weer in een kringloopwinkeltje. In deze was ik nog nooit geweest, maar hij staat nu al in mijn rijtje met favorieten. Alles lag door elkaar. Op tafeltjes lagen stapels boeken, niet gesorteerd, gewoon door elkaar. In kastjes stonden kopjes en bordjes. Op grotere tafels stond van alles uitgestald. Tussen die grote hoop spulletjes vond ik een super schattig kandelaartje. 


Hoe kun je dit juweeltje nu laten staan! Dat kan niet, dus ik kocht het. Thuisgekomen besefte ik dat dit niet mijn eerste kandelaartje is en dat ik stiekem een verzameling aan het opbouwen ben: 


De kaarsen heb ik ook allemaal gevonden in de kringloopwinkel. 

Voor degenen die ook helemaal verliefd zijn op kringloopwinkels hier wat van mijn adresjes:

- La Poubelle, in Tilburg
- Kringloop Tilburg, in Tilburg
- Kringloop Thieuke, in Tilburg
- Het Goed, in Valkenswaard en Eindhoven
- Kringloop de Kempen, in Veldhoven
- En mijn all time favorite... Kringloopwarenhuis Stichting Wereldhuis, in Eindhoven

Ik hoop dat ik jullie niet te enthousiast gemaakt heb voor kringloopwinkelen, want dat betekent natuurlijk minder prachtige kringloopjuweeltjes voor mij :P.

Liefs,

Hanne


Geen opmerkingen:

Een reactie posten