woensdag 1 oktober 2014

Kijkje in mijn kamertje #1

Sinds een jaar woon ik op kamers. Ik ben super blij met mijn kamertje ondanks dat hij maar 12 m2 groot is. Dat houdt mij niet tegen om hem helemaal vol te proppen met allemaal leuke spulletjes en meubeltjes. Op die 12 m2 heb ik namelijk een kast, tafel, twee stoelen, bank en bed (oke het is een hoogslaper, maar anders was het echt onmogelijk geweest om dit er allemaal in te proppen).

Ik wil mijn kleine paleisje graag aan jullie voorstellen, dus vanaf vandaag laat ik elke week (waarschijnlijk wordt ik op een gegeven moment lui en wordt het elke maand, maar ach er is niks mis met goede voornemens) een paar kiekjes zien.

Vandaag wil ik jullie voorstellen aan mijn vensterbank vol gezellige kaarsjes en plantjes.

De waxinelichthoudertjes zijn made-by-myself. Voor de glazen houdertjes heb ik kleine pestopotjes gedipt in de mintgroene verf. Even op laten drogen en dan lekker vol doodelen met tekeningetjes. De andere kleine waxinelichthoudertjes heb ik gemaakt van blikjes tomatenpuree. Van die kleine blikjes met heel geconcentreerde tomatenprut erin die waarschijnlijk wel het goedkoopste artikel zijn in de supermarkt. 8 cent geloof ik. En daar krijg je tomatenpuree voor en een potentieel waxinelichthoudertje! Hoe tover je dat blikje om in een kaarsenhoudertje? Heel simpel spuit er eerst een laagje grondverf over, dip hem daarna in de verf en ga daarna los met een watervaste stift. 

De kaarsenstandaardjes en de theepot, die trouwens dienst doet als voorraadpot voor mijn waxinelichtjes, heb ik van de kringloopwinkel.

Zo dat waren de eerste vierkante centimeters van mijn kamer. Volgende keer meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten